Vardagspusslet med barn, varav en med adhd och trotssyndrom

Del 5: Sista dagen i London

Det hade blivit söndag – dagen vi skulle checka ut från hotellet och åka hem till Sverige. Klockan 11.00 var det sagt att vi skulle vara ute från hotellet, tror vi gick ifrån en aning tidigare efter vi hade ätit frukost och packat ihop våra saker. Denna dag hade vi inte lika mycket tid att spendera men vi hann med en del ändå.

2015-09-13 09.06.54
Vi började dagen med att gå till Portobello road där det skulle finnas en hel del butiker och annat. Vi gick in i en butik som hade en del tavlor och köpte två stycken med apor på. Vi traskade vidare och kom till ett ställe som hade små stånd med mat. Vi köpte sötpotatis pommes som var väldigt goda – lite snålt med ketchup bara.

2015-09-13 11.24.16 2015-09-13 11.28.03
Det var inte så mycket mer att se när man väl hade kommit ner till all mat så vi kollade på kartan efter närmaste tunnelbana. När vi kom dit insåg vi att vi skulle vara tvungna att byta två-tre tåg för att komma dit vi skulle. Istället kollade vi vart bussen gick. Det visade sig att den stannar precis där vi tänkte åka, till Natural History Museum. Tog inte så mycket bilder när vi var där inne för ärligt talat var jag inte speciellt imponerad. Tror inte riktigt att museum är min grej.

2015-09-13 12.25.54 2015-09-13 13.29.42
Vi åt lunch på museet också, en varsin Margarita pizza som var väldigt god.
Vi gick runt och kikade lite mer efter vi hade ätit sedan gick vi till tunnelbanan och åkte till Buckingham Palace som egentligen inte heller var världens grej att se, men nu har jag sett det i alla fall.

2015-09-13 14.47.22

Nu var det dags att åka mot flygplatsen för hemfärd. Vi tåg tunnelbanan till Liverpool Street och sedan nästa tåg till Stansted airport. Vi checkade in väskan, gick igenom säkerhetskontrollen, såg grovt beväpnade poliser – snacka om säkerhet haha. Sedan köpte vi lite gott i Taxfreen, åt på Mcdonalds och gick och ställde oss i kön till påstigningen av planet hem till Sverige.

2015-09-13 18.16.40

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!